Uczniowie naszej szkoły, kształcący się w zawodzie technik informatyk,  wykazali się kreatywnością i znajomością języków programowania Python, C++ oraz SQL,  zajmując pierwsze miejsce w realizowanym w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2020 konkursie na misję programistyczną. Jego celem było promowanie i rozwijanie wśród uczniów wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu technologii informatycznych, zwłaszcza programowania, prowadzenia i zarządzania projektami oraz przedsiębiorczości i pracy zespołowej.

Konkurs składał się z dwóch etapów. Etap pierwszy, który trwał od 2.11.2022 r. do 30.01.2023 r. obejmował wstępne przedstawienie prac i wyłonienie najciekawszych. Ze wszystkich przesłanych prac jury konkursu wybierało 5 projektów – misji zespołów ze szkół podstawowych i 5 projektów – misji zespołów ze szkół ponadpodstawowych. Zespoły te zostały zakwalifikowane do drugiego etapu konkursu.

Etap drugi, który trwał od 13.02.2023 r. do 15.04.2023 r., był bardziej wymagający, ponieważ w nim powstawała misja programistyczna. Ponadto uczniowie i opiekunowie przeszli szkolenie dotyczące planowania pracy w zespole oraz zostali zapoznani z narzędziami wspomagającymi realizację projektów grupowych.

Poza konkursem uczniowie naszej szkoły mieli dostęp do platformy lnu.org.pl, na której mogli uczyć  się wybranych języków programowania oraz rozwiązywać misje programistyczne.

Organizatorem konkursu był Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu oraz firma Soft Power LTD – administrator platformy Ligi Niezwykłych Umysłów.

Każdemu z członków zwycięskiego zespołu przyznano nagrodę w postaci kamery sportowej GoPro HERO9 Black.

Skład zespołu ZST:

– Bartłomiej Grabowski,

– Jakub Grzelak,

– Paweł Kacprzak,

– Kacper Kazimierczak,

– Mikołaj Kępara,

– Wiktor Kuras,

– Dominik Majda,

– Maciej Marszałek,

– Krystian Michalski,

– Piotr Strzelczyk.

Opiekunem zespołu był Rafał Borkowski, pomoc techniczną zapewnił  Mariusz Kominiarczyk.