W dniach 3 - 6.03.2025r. uczniowie klas technikum (kierunek kształcenia technik handlowiec - manager handlu) uczestniczyli w szkoleniach zawodowych w ramach projektu „Czas zawodowców dla Wielkopolski” , który realizowany jest przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego we współpracy z Politechniką Poznańską. Przedsięwzięcie to koncentruje się na działaniach wspierających i rozwijających kształcenie zawodowe w regionie, jego celem jest podniesienie jakości kształcenia zawodowego w Wielkopolsce poprzez realizację zadań zapewniających zarówno szeroki dostęp do możliwości podnoszenia kompetencji, jak również systemowe działania na rzecz utrzymywania i rozbudowywania współpracy pomiędzy podmiotami mającymi wpływ na edukację zawodową w regionie.
W kolejnych dniach uczniowie technikum handlowego uczestniczyli w zajęciach, które odbywały się na terenie kampusu Politechniki Poznańskiej.
Pierwszego dnia uczniowie obserwowali zajęcia modułowe w laboratorium zrównoważonego rozwoju w produkcji i transporcie ( „ Projektowanie łańcucha dostaw w dobie zrównoważonej produkcji i bezpieczeństwa jakościowego produktów”). Dzięki nim dowiedzieli się o ważności badania śladu węglowego i odnawialnych łańcuchów dostaw.
W drugim dniu zaplanowane były zajęcia w laboratorium multimediów, gdzie uczniowie mieli okazję pracować jako dziennikarze i pracownicy szeroko rozumianych mediów, przygotowując materiały informacyjne (tekst, nagranie wideo) i umieszczając je na stronie internetowej. Przewidziane było także prowadzenie programów w studiu telewizyjnym. Handlowcy uczyli się, jak pracować w studiu z greenboxem, systemem emisyjnym Tricaster z konsoletą, oświetleniem i zestawem mikrofonów oraz prompterem. Zajęcia w laboratorium umożliwiły doskonalenie umiejętności związanych z komunikacją medialną, czy szeroko rozumianym otoczeniem biznesowym.
Trzeciego dnia nasi uczniowie odbyli zajęcia w laboratorium marketingu. Ich celem było pokazanie rozwiązań badawczych związanych z oddziaływaniem reklamy (wykorzystywanie zaawansowanych aplikacji i oprogramowań do analizy neuromarketingowej). Handlowcy wykonywali badania z wykorzystaniem Eyetrackera mobilnego służącego do badania m.in. plakatów oraz Eyetrackera stacjonarnego, służącego do badania spotów reklamowych, plakatów oraz stron www.
Ostatni dzień dotyczył nauki o kompetencjach. Uczniowie sprawdzali oraz odkrywali swoje kompetencje miękkie i cyfrowe. Rozwiązywali także testy potencjału cyfrowego i zawodowego oraz testu odporności na stres.
W ramach projektu „Czas zawodowców dla Wielkopolski” oprócz realizacji dodatkowych zajęć specjalistycznych w laboratoriach, uczniowie technikum handlowego, którzy ukończyli szkolenia mają możliwość uczestniczenia w wakacyjnych stażach uczniowskich.
Po intensywnych szkoleniach uczestnicy mogli zwiedzać miasto, odkrywając ciekawe zabytki stolicy Wielkopolski.
Opiekunami uczniów były - Anita Herman-Szulc i Katarzyna Andrzejewska.