W dniach 4-6 października 2021r. dziesięcioro uczniów naszej szkoły wzięło udział w wirtualnej mobilności, zorganizowanej w ramach projektu Erasmus+ “Eco-Drone: flying robots for environmental monitoring” przez Fevziye Tezcan Vocational Secondary School- partnerską szkołę z Turcji. Spotkanie odbyło się na platformie Zoom i uczestniczyło w nim ponad 80 uczniów z Polski, Turcji, Rumunii i Włoch. Gospodarze dołożyli wszelkich starań, aby przybliżyć nam kulturę i zwyczaje swojego kraju. Uczestnicy poznali podstawowe informacje na temat geografii i historii Turcji oraz zwiedzili wirtualnie miasto Kocaeli, w którym mieści się partnerska szkoła. Czas między poszczególnymi zadaniami wypełniała turecka muzyka prezentowana przez nauczycielki muzyki.

Część warsztatowa nie tylko podsumowała zdobyte już informacje na temat zmian klimatycznych i zanieczyszczenia środowiska w krajach partnerskich, ale także pozwoliła poszerzyć wiadomości uczestników projektu. Prezentacja Fundacji Çekűl “Thresholds for the Planet” przybliżyła uczniom pojęcie granic planetarnych (ang.  planetary boundaries), czyli procesów systemu Ziemi i granic, których przekroczenie może wywołać nagłą, nieliniową i nieodwracalną zmianę środowiska w skali kontynentalnej lub globalnej. Krótki film na temat niszczenia środowiska przez człowieka stał się inspiracją dla stworzenia plakatów w zespołach narodowych na ten sam temat. Uczestnicy projektu wzięli także udział w spotkaniu online na temat programowania dronów z użyciem aplikacji Tello Edu, które poprowadził Burhan Sel, nauczyciel programowania i przedmiotów ścisłych z Adany.

Praca w języku angielskim w grupach międzynarodowych stwarzała możliwość do wzajemnego poznania się, wymiany doświadczeń oraz sprawdzenia swoich umiejętności w posługiwaniu się językiem obcym z rówieśnikami z innych krajów oraz dobrej zabawy.

Niemal wszyscy uczestnicy projektu zgodnie przyznają, że poleciliby udział w projektach Erasmus+ swoim kolegom i koleżankom.