Na początku września b. r. uruchomiony został w szkolnej bibliotece nowy system wypożyczania książek MOL NET+. Działanie jego polega na przeniesieniu danych , które dotychczas znajdowały się w szkolnym komputerze i dostępne były jedynie w sieci szkolnej w tzw. chmurę.
Użytkownicy otrzymują:
- intuicyjne wyszukiwanie zbiorów (z opcją podpowiedzi podczas wpisywania tekstu)
- możliwość rezerwacji zasobów biblioteki o każdej porze z dowolnego urządzenia posiadającego dostęp do Internetu (komputer, tablet, telefon komórkowy)
- podgląd aktualnych zestawień bibliograficznych tworzonych przez bibliotekarza, takich jak nowości czy zestawienia lektur
- możliwość przeglądania własnego konta wypożyczeń, gdzie znajdują się między innymi informacje o pozycjach zarezerwowanych (termin odbioru), wypożyczonych (możliwość prolongaty) i przetrzymywanych.
Dzięki nowemu programowi uczniowie i nauczyciele mogą sami przeglądać zasoby biblioteczne, korzystając z katalogu OPAC (Online Public Access Catalog). Jest to publicznie dostępny katalog biblioteki przeznaczony dla jej czytelników. Katalog naszej biblioteki dostępny jest na stronie szkoły www.zst.net.pl w zakładce Biblioteka albo poprzez skopiowanie linku do przeglądarki:
Katalog możecie przeglądać bez logowania, żeby jednak móc zarezerwować książkę wybraną w katalogu konieczne jest logowanie.
Jak zalogować się do katalogu OPAC po raz pierwszy?
Czytelnik (uczeń), aby się zalogować do OPAC-a:
- musi posiadać wpisany w dane osobowe adres e-mail, ponieważ loguje się do OPAC poprzez wpisanie adresu e-mail
- jeśli loguje się po raz pierwszy musi najpierw zarejestrować e-mail
w systemie logowania klikając na kluczyk na stronie OPACa, a następnie na „Załóż konto”, które umożliwia ustalenie hasła do logowania
TWOJE konto zawiera następujące zakładki:
- profil – czyli Twoje podstawowe dane,
- wypożyczenia – Twoje aktualne wypożyczenia,
- zaległości – lista Twoich zaległych tytułów,
- rezerwacje – lista zarezerwowanych przez Ciebie tytułów,
- historia wypożyczeń – lista wszystkich wypożyczonych przez Ciebie tytułów.
Zapomniane hasło do katalogu OPAC
Jeśli hasło do katalogu elektronicznego zostało zapomniane wówczas użytkownik musi wybrać w formularzu logowania opcję „Przywróć hasło”. Po wpisaniu maila, czytelnik otrzyma link, który umożliwi mu zmianę hasła.
Jak wyszukiwać w katalogu OPAC?
Wyszukiwanie w OPAC ma postać wyszukiwania jednookienkowego, podobnie jak w popularnej przeglądarce Google. Wpisana fraza wyszukiwawcza domyślnie jest wyszukiwana we wszystkich indeksach jednocześnie. Istnieje możliwość wyszukiwania osobno w następujących indeksach: autor, tytuł, temat (hasło przedmiotowe).
Wpisanie poszukiwanej frazy w cudzysłowie wygeneruje nam listę wyników odpowiadającą dokładnie na zapytanie.
W razie pytań prosimy o kontakt pod nr tel. 63 280-36-33.
Zapraszamy do korzystania!